Kysyttävää 
opiskelijakortista tai -eduista?

Täältä löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin digitaalisesta opiskelijakortista omien tietojen muutoksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, laita meille viestiä!

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Onpa harmillista.

Hätä ei onneksi ole tämän näköinen. 
Laita meille postia, niin vastaamme kysymykseesi mahdollisimman pian!

Usein kysytyt kysymykset

info@frank.fiSVEN
frank-logo_solid-white Created with Sketch.
Kirjaudu
Kirjaudu

MobilePay

Mistä on kyse?

Frank ja MobilePay tekevät yhteistyötä, jonka myötä opiskelijat voivat halutessaan maksaa tietyissä opiskelijaravintoloissa lounaansa MobilePaylla niin, että heidät tunnistetaan automaattisesti opiskelijoiksi maksutapahtuman yhteydessä.

Miten hyödyn Frankin ja MobilePayn  yhteistyöstä?

Frank Appin ja MobilePayn avulla opiskelijakorttia ei enää tarvitse näyttää. Saat opiskelija-alennuksen automaattisesti maksaessasi MobilePaylla palvelun tai tuotteen, josta palveluntarjoaja myöntää opiskelija-alennuksen.

Miten saan tämän maksuratkaisun käyttööni?

Saat maksuratkaisun käyttöösi, mikäli olet korkeakouluopiskelija ja sinulla on puhelimessasi toimiva MobilePay ja Frank App. Pääset yhdistämään sovellukset Frank Appin viimeiseltä sivulta klikkaamalla “Yhdistä Frank ja MobilePay. Voit vaihtoehtoisesti yhdistää sovellukset myös MobilePayn sovelluksen kautta alla näkyvien ohjeiden mukaan:

  1. Avaa MobilePay -sovellus
  2. Siirry sovelluksessa valikkoon/menuun (sovelluksen alapalkissa oikealla)
  3. Klikkaa "Kanta-asiakkuudet"/"Loyalty" ja valitse Frank sekä toimi ohjeiden mukaan

Missä maksuratkaisua voi jo käyttää?

Katso ajankohtainen ravintolalistaus osoitteesta: frank.fi/mobilepay.

Miksi en saa MobilePayta ja Frank Appia yhdistettyä?

Tällä hetkellä kyseinen ratkaisu on käytössä vain korkea-asteen opiskelijoille opiskelijalounaan maksamisen yhteydessä osassa Suomen opiskelijaruokaloita. Laajennamme ratkaisun käyttöönottoa hiljalleen. Teemme töitä sen eteen, että ratkaisumme olisi kaikkien korkea- ja toisen asteen opiskelijoiden käytettävissä mahdollisimman pian. Pidä siis huolta, että sinulta löytyy Frank App ja MobilePay puhelimestasi! Mikäli olet korkeakouluopiskelija, etkä siltikään saa yhdistettyä Frank Appia ja MobilePayta, olethan yhteydessä info@frank.fi (liitäthän viestiin syntymäpäiväsi ja opiskelupaikkasi), niin autamme sinua tilanteen kanssa.

ISIC

Mikä ISIC on?

ISIC – International Student Identity Card on ainoa kansainvälisesti hyväksytty opiskelijatodistus. ISIC:lla saat yli 150 000 opiskelijaetua 130 maassa ympäri maailmaa. Haluamme Frankissa tarjota opiskelijaedut ja -alennukset kaikille opiskelijoillemme sekä Suomessa että maailmalla, ja siksi opiskelijan on mahdollista liittää maailman edullisin ISIC-kortti kotimaiseen muoviseen opiskelijakorttiinsa hintaan 15 € / 5 vuotta. Digitaalisen ISIC-kortin voi ostaa Frank Appista hintaan 4 € / 1 vuosi.

Miten liitän ISIC-kortin muoviseen korttiin?

Voit liittää ISIC:n muoviseen opiskelijakorttiisi hintaan 15€ / 5 vuotta. ISIC:n voi lisätä opiskelijakorttia tilattaessa sekä maksuominaisuudella varustettuun opiskelijakorttiin että tavalliseen opiskelijakorttiin.

Haluan ostaa digitaalisen ISIC-kortin. Miten se onnistuu?

Voit ostaa digitaalisen ISIC-kortin Frank Appista hintaan 4 €/vuosi samalla, kun otat käyttöön digitaalisen opiskelijakorttisi. Jos haluat ostaa digitaaliseen ISIC-kortin myöhemmin, voit tehdä sen Frankin digitaalisen opiskelijakortin kääntöpuolelta löytyvästä linkistä (klikkaa viivakoodi-ikonia kuvasi vasemmassa alalaidassa). ISIC-numerosi ilmestyy oston jälkeen digitaalisen opiskelijakortin takapuolelle. Muistathan aktivoida digitaalisen ISIC-korttisi ISIC appissa oston jälkeen. Digitaalisen ISIC-kortin aktivointiohjeet löydät alempaa ja ISIC:n sivuilta (linkki: isic.fi/isic-info/kysymyksia-vastauksia/#app)

Minulla on jo voimassaoleva ISIC-kortti. Saanko yhdistettyä sen digitaaliseen opiskelijakorttiin tai uuteen muoviseen korttiin?

Valitettavasti Frank App tukee toistaiseksi vain uusia Frank Appin kautta ostettuja digitaalisia
ISIC-kortteja. 
Ikävä kyllä olemassa olevaa ISIC-korttia ei voi yhdistää myöskään uuteen muoviseen korttiin. Jos haluat ISIC:in myös uuteen muoviseen korttiin, voit ostaa uuden muovikortin, ja lisätä uuden ISIC:n osaksi uutta opiskelijakorttia tilauksen yhteydessä.

Jos haluat käyttää olemassa olevaa ISIC-numeroasi digitaalisena, voit ladata kännykkään ISIC Appin ja tilata uuden muovisen kortin ilman ISIC-ominaisuutta. Voit rekisteröityä ISIC Appiin omalla ISIC-numerollasi.  ISIC-numeron löydät joko Frank Appista opiskelijakortistasi viivakoodia klikkaamalla tai muovisesta opiskelijakortistasi. ISIC-numero alkaa ja päättyy kirjaimeen.  Saat digitaalisella kortilla samat edut kuin muovisellakin. Lisätietoja löydät ISIC:n sivuilta (linkki: isic.fi/isic-info/isic-app/).

Miten aktivoin voimassaolevan, digitaalisen ISIC-korttini?

Frank appin kääntöpuolella oleva ISIC-numero ei vielä ole ISIC-opiskelijakortti. Voit rekisteröityä ISIC Appiin ja aktivoida oman ISIC-opiskelijakorttisi ISIC-numerollasi, jonka löydät joko Frank Appista opiskelijakortistasi viivakoodia klikkaamalla tai muovisesta opiskelijakortistasi. ISIC-numero alkaa ja päättyy kirjaimeen ja siinä on yhteensä 14 merkkiä. 

Rekisteröinti etenee näin: 

  1. Lataa ISIC app Androidille tai iOS:lle
  2. Klikkaa "Sign up" sovelluksen etusivulla tai valikossa
  3. Kirjoita nimesi siinä muodossa, jota käytit tilatessasi kortin, ja ISIC-numerosi, ja paina "Check"
  4. Kirjoita sähköpostiosoitteesi, jonne haluat rekisteröitymisen vahvistusviestin lähetettävän, ja keksi itsellesi salasana seuraavia kirjautumisia varten
  5. Lue ja hyväksy käyttöohjeet, ja paina "Sign up"
  6. Mene antamaasi sähköpostiin, ja klikkaa vahvistussähköpostissa olevaa linkkiä.

Mistä löydän maksamani digitaalisen ISIC-korttini ja sen voimassaoloajan?

Löydät digitaalisen ISIC-numerosi Frank Appista opiskelijakorttisi “takaa” viivakoodia klikkaamalla. ISIC-tunniste alkaa ja loppuu kirjaimeen ja sisältää 14 merkkiä. Digitaalinen ISIC-numero on voimassa vuoden ja löydät sen voimassaoloajan profiilisivultasi (rullaa profiilissa alaspäin Opintotiedot -kohtaan). Muista aktivoida digitaalinen ISIC-korttisi ISIC Appissa, sillä Frank Appissa näkyvä ISIC-numero ei käy vielä virallisesta ISIC-opiskelijakortista!

Mikä on ISIC-numeroni?

ISIC-numero on 14-merkkinen numero, joka alkaa ja päättyy kirjaimeen (esimerkiksi S358000000000X). Mikäli olet ostanut ISIC:n Frank Appin kautta tai liitettynä muoviseen korttiin, voit aktivoida ISIC:n myös digitaalisena korttina. Katso ohjeet ylempää. Digitaalinen ISIC Frankin kautta on voimassa vuoden ostopäivästä ja muoviseen opiskelijakorttiin liitetty ISIC 5 vuotta.

Muuta kysyttävää ISIC:stä?

Vastauksia muihin usein kysyttyihin kysymyksiin ISIC -kortista löydät ISIC:n kysymyksiä ja vastauksia -sivulta: isic.fi/isic-info/kysymyksia-vastauksia

Frank Appin käyttö ja digitaalinen opiskelijakortti

Yritän päästä Frankin palveluun mutta se herjaa, että opiskelijatiedoillani on jo rekisteröidytty palveluun. Mitä teen?
Virheviesti tarkoittaa, että olet  jo rekisteröitynyt palveluumme joskus aiemmin toisella sähköpostiosoitteella ja henkilötunnuksesi on liitetty aiemmin rekisteröidylle tilille. Palveluumme ei voi rekisteröityä samalla henkilötunnuksella kahdesti, minkä vuoksi olet saanut virheviestin.

Kokeile rekisteröinnin sijaan kirjautua sisään ja varmista, että sähköposti on tismalleen sama kuin millä olet ensimmäisen kerran rekisteröitynyt. Voit kokeilla eri sähköpostejasi kirjautumiseen.

Mikäli et muista salasanaasi, voit palauttaa sen klikkaamalla "Unohtuiko salasana?" -linkkiä.  Jos et muista alkuperäistä tunnustasi, voit olla yhteydessä 
info@frank.fi, jolloin tarkistamme sen puolestasi. Muista laittaa viestiin mukaan syntymäaikasi ja koko nimesi tunnuksen löytämiseksi.

Kirjautuessani sisään sivu sanoo tietojen olevan väärät. Mitä teen?

Salasanasi on todennäköisesti väärin. Voit vaihtaa sen kirjautumisen yhteydessä klikkaamalla “Unohditko salasanasi” -linkkiä näkymän alta. Tarkistathan myös että sähköposti on kirjoitettu oikein. Kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio salasanan palautus-linkkiä varten. Jos et pääse kirjautumaan sisään, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@frank.fi, niin selvitetään asia! Muistathan liittää viestiin koko nimesi ja syntymäajan/opiskelijanumerosi!

En muista salasanaani, miten voin palauttaa sen?

Voit palauttaa salasanasi klikkaamalla “Unohtuiko salasana?” -linkkiä kirjautumissivulla. Mikäli koodia ei näy, tarkistathan myös sähköpostisi roskapostikansion.

Jos käytät oppilaitoksen sähköpostia

Huomaathan että palvelumme ei tunnista koulusähköpostien eri kirjoitusasuja samaksi osoitteeksi (esimerkiksi: @student.koulu.fi ja @koulu.fi), eli kannattaa olla tarkkana rekisteröityessä/kirjautuessa palveluun millä sähköpostilla olet luonut tunnuksen!

Sovellus on kirjannut minut ulos ja nyt kun kirjauduin takaisin sisälle, opiskelutietoni ovat kadonneet. Miksi sovellus kirjasi minut ulos ja mitä nyt teen?
Sovellus kirjaa käyttäjän toisinaan ulos esimerkiksi sovelluksen uuden version päivityksen yhteydessä. Mikäli aiemmin normaalisti näkyneet opiskelutietosi ovat uuden kirjautumisen jälkeen kadonneet, olet todennäköisesti kirjautunut palveluumme eri sähköpostiosoitteella, kuin millä alkuperäinen rekisteröityminen on tehty. Kirjautuessasi sähköpostin tulee olla tismalleen sama, kuin millä olet ensimmäisen kerran rekisteröitynyt. Voit kokeilla eri sähköpostejasi kirjautumiseen.

Mikäli et muista salasanaasi, voit palauttaa sen klikkaamalla "Unohtuiko salasana?" -linkkiä.  Jos et muista alkuperäistä tunnustasi, voit olla yhteydessä info@frank.fi, jolloin tarkistamme sen puolestasi. Muista laittaa viestiin mukaan syntymäaikasi, opiskelupaikkasi ja koko nimesi tunnuksen löytämiseksi.

Mitä kaikkia etuja digitaalisella opiskelijakortilla saa?

Digitaalisella opiskelijakortilla saat kaikki samat opiskelijaedut kuin muovisella opiskelijakortilla mm. VR:ltä ja joukkoliikenteestä. Digitaalisen opiskelijakortin tiedot päivittyvät automaattisesti opiskelijarekisteristä tai Oma Opintopolku-palvelusta! Ei vuositarrojen hakua ja sen käyttöönotto vie alle minuutin. Digitaalinen opiskelijakortti on veloitukseton. Digitaalisen opiskelijakorttisi löydät ilmaisesta Frank App sovelluksesta.

Huomioithan kuitenkin, että lopulta palveluntarjoajat päättävät itse siitä, millä perusteilla alennuksen myöntävät. Jos kohdallesi osuu palveluntarjoaja joka ei myönnä sinulle alennusta digitaalisella opiskelijakortilla, ilmoitathan siitä meille info@frank.fi.

Ketkä voivat käyttää digitaalista opiskelijakorttia?

Kaikki suomalaisessa ammatillisessa oppilaitoksessa, lukiossa, ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa opiskelevat läsnäolevat opiskelijat voivat saada digitaalisen opiskelijakortin käyttöönsä. Tarkista kysymyksestä “Kuka voi käyttää palvelua?” lisää tietoja siitä, kuka voi ottaa Frankin palvelun käyttöönsä.

Vaihto-opiskelijat: Rekisteröitymiseen ei välttämättä tarvitse suomalaista henkilötunnusta, vaan rekisteröitymisen voi tehdä myös opiskelijanumerolla, sukunimellä ja oppilaitoksella rekisteröitymisvaiheessa.

Maksaako Frank App sovelluksen lataaminen tai käyttö?
Ei. Frank App on kaikkine ominaisuuksineen täysin ilmainen, mukaan lukien digitaalinen opiskelijakortti!

Tarvitseeko minulla olla perinteistä muovista opiskelijakorttia saadakseni käyttöön myös digitaalisen opiskelijakortin?

Ei tarvitse. Digitaalisen opiskelijakortin saadaksesi sinun tulee olla läsnäoleva kuluvalla lukukaudella ja toisella asteella päätoiminen opiskelija. Ilmoittauduttuasi läsnäolevaksi voit suunnata parin päivän päästä sovelluskauppaan (Google Play tai App Store) ja olet valmis kortin aktivointiin!

Valmistun kesken lukuvuoden. Kuinka kauan digitaalinen opiskelijakortti toimii valmistumiseni jälkeen?

Digitaalinen opiskelijakortti toimii reaaliaikaisella opiskelijastatuksen varmennuksella. Mikäli läsnäolotietosi poistuu, eli esimerkiksi valmistut kesken lukuvuoden, digitaalinen opiskelijakortti toimii vielä yhden kuukauden verran tietojen poistuttua, minkä jälkeen sen toiminta lakkaa.

Sovellus kaatuilee tai ei muuten vaan toimi, missä vika?

Ensinnäkin - olemme pahoillamme! Jos opiskelijastatuksesi ei ole muuttunut, varmistathan, että olet päivittänyt sovelluksesi viimeisimpään saatavilla olevaan versioon. Päivitä myös puhelimesi käyttöjärjestelmä uusimpaan versioon. Mikäli ongelma ei korjaannu, olisimme erittäin kiitollisia, mikäli raportoit ongelmasta meille osoitteeseen info@frank.fi.

Sovellus ei toiminut kun minun piti todistaa opiskelijastatukseni. Mitäs nyt tehdään?

Olemme erittäin pahoillamme, että sovelluksemme on pettänyt sinut tilanteessa jonka hoitamista varten se on kehitetty. Sovelluksen toimimattomuuteen voi olla useampi syy, joista lisätietoa löydät tältä sivulta.

Valitettavasti palveluissa esiintyy joskus toimintakatkoksia tai virheitä. Teemme parhaamme ettei virheitä esiintyisi, mutta emme vastaa hetkellisistä toimintakatkoksista Frank App sovelluksen, digitaalisen opiskelijakortin tai Frankin palvelun toiminnassa tai niistä aiheutuvista harmeista. Voit tutustua palvelun käyttöehtoihin täältä (linkki: frank.fi/tietosuoja).

Ottaessasi Frank App -sovelluksen ja digitaalisen opiskelijakortin käyttöösi hyväksyt, että palveluun liittyy riski mahdollisista toimintakatkoksista, vaikka Frank App onkin osoittautunut erittäin toimintavarmaksi sitten lanseerauksen vuonna 2016. Teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että voisit luottaa digitaaliseen opiskelijakorttiisi ainoana opiskelijakorttinasi! 

Mikäli haluat olla aivan varma, ettei palvelukatkoksia kriittisillä hetkillä ikinä ilmene, sinun kannattaa hankkia muovinen opiskelijakortti ja pitää huolta, että siinä on aina voimassaoleva lukuvuositarra ja että kortti on mukanasi kun sitä tarvitset.

Eduntarjoaja ei tiedä mikä digitaalinen opiskelijakortti on, mitä teen?

Voit näyttää Frankin verkkosivuilta tekstiä, missä digitaalinen opiskelijakortti on esitelty (linkki: frank.fi/opiskelijakortti). Ongelmatapauksissa voit myös kääntyä opiskelijajärjestösi puoleen tai ilmiantaa eduntarjoajan meille info@frank.fi.

Akkuni on loppu, mitä teen?

Lataa puhelimesi. Frank App on käytettävissä taas normaalisti, kun saat puhelimesi takaisin päälle.

Mitä jos en ole yhteydessä verkkoon, mitä digitaaliselle kortille tapahtuu tuolloin?

Voit käyttää digitaalista opiskelijakorttiasi viikon ajan offline-tilassa. Jos käytössäsi on Frank Appin versio 3.1.0 (tai uudempi), yhteysvirheen sattuessa Frank App muistaa digikorttisi tiedot viikon ajan, jonka jälkeen yhdistämällä appin verkkoon saat sen uudestaan käyttöön offlinessa. Frank Appin etulistaukset eivät ole käytettävissä ilman verkkoyhteyttä.

Minulla on Windows Phone. Onko digitaalista opiskelijakorttia saatavilla Windows Phone -puhelimiin?

Frank Appia ei ole saatavilla Windows Phoneihin. Emme myöskään ole kehittämässä tulevaisuudessa Windows Phone -versiota opiskelijakorttisovelluksesta.

En löydä sovellusta App Storesta tai Google Playsta.

Mikäli et näe Frank Appia omassa sovelluskaupassasi, voi se johtua seuraavista syistä:

  • Käyttöjärjestelmäsi on vanhentunut: Frank App on ladattavissa ainakin iPhone -laitteisiin joissa on iOS10+ käyttöjärjestelmä ja Android laitteisiin joissa on Android 5+ -käyttöjärjestelmä. Laitekohtaisia eroja voi esiintyä.
  • Käytät Windows Phonea: Sovellus ei ole saatavilla kyseisiin laitteisiin.
  • Käytät Lenovon laitetta: Frank App ei tue laitteen Android-versiota.

Muovinen opiskelijakortti korkea-asteen opiskelijoille

Tilausehdot

Seuraavat ehdot pätevät opiskelijakortin ostamiseen, ellei toisin säädetty Suomen laissa:

Hinnat ja maksaminen

  • Kaikki hinnat sisältävät ALV:n. Maksu tulee suorittaa kokonaisuudessaan ennen kuin opiskelijakortti valmistetaan ja lähetetään tilaajalle postissa. Maksun voi suorittaa yleisimmillä maksukorteilla. 

Kortin valmistaminen ja toimitus

  • Kaikki opiskelijakortit tuotetaan ja lähetetään vasta, kun maksu on suoritettu kokonaisuudessaan. Toimitus on mahdollinen ainoastaan Suomeen ja vain standardilla postitoimituksella (2. luokan posti). Varmistathan, että Postilla on nykyinen osoitteesi tiedossa ja sinulla on nimesi postiluukussa. Muuten Posti ei välttämättä toimita korttitilauksia perille. 

Tilauksen peruutus- ja palautusoikeus

  • Opiskelijakortin tilauksen peruminen ei ole mahdollista, ellei tilausta keskeytetä ennen maksua. Opiskelijakortin tilauksen peruuttamisessa sovelletaan Suomen kuluttajansuojalakia.


Miksen voi tilata muovista korkea-asteen opiskelijakorttia?

Opetushallituksen Oma Opintopolku -palvelun kautta rekisteröityneille opiskelijoille emme voi tarjota valitettavasti tarjota muovisia korttejamme.
Frankin muovisten korkea-asteen opiskelijakorttien tarjoaminen vaatii sen, että opiskelijan opiskelijajärjestö tekee yhteistyötä Frankin kanssa (katso lista: 
frank.fi/opiskelijajarjestot).

Koitan maksaa opiskelijakorttiani, mutta maksu ei jostain syystä mene läpi. Mistä tämä johtuu?

Tarkista ensin, että olet varmasti täyttänyt kaikki kentät ja kirjoittanut maksukorttisi tiedot oikein, eikä tietokenttiin ole jäänyt myöskään ylimääräisiä välilyöntejä.  Jos tiedot ovat oikein, eikä maksu silti mene läpi, maksusi estettiin todennäköisesti oman pankkisi suunnasta - sinulla saattaa olla korttisi asetuksissa esim. verkko-ostokset estetty. Asetus kannattaa muuttaa ainakin väliaikaisesti omassa verkkopankissa tai ottamalla yhteyttä pankkiin.

Miksi muovinen opiskelijakortti ilman maksuominaisuutta maksaa 25€, mutta opiskelijakortti maksuominaisuudella on ilmainen?

Kumppanimme Danske Bank haluaa tarjota opiskelijakortin maksuominaisuudella opiskelijoille ilmaiseksi opiskelijaetuna. Maksukortti on opiskelijalle maksuton Danske Bankin subventoinnin vuoksi. Pelkän muovikortin tuottaminen ei ole kuitenkaan ilmaista, mistä syystä pelkkä muovinen opiskelijakortti ilman Danske Bankin maksuominaisuutta maksaa 25€ (sis. toimituskulut).

Millä maksukortilla voin maksaa tavallisen muovikortin tilauksen? Voinko maksaa myös verkkopankissa?

Tilauksen maksamiseen käyvät kaikki yleisimmät maksukortit (debit ja credit) mukaan lukien kaikki Visan ja Mastercardin kortit (myös Visa Electron) ja American Express. Valitettavasti tilausta ei voi maksaa verkkopankissa.

Tilasin kortin, tuleeko se siis postissa kotiin ja kauanko siinä kestää?

Muovinen opiskelijakortti (ilman maksuominaisuutta) saapuu postitse siihen osoitteeseen, jonka syötit tilausvaiheessa. Valitettavasti osoitetta ei pysty jälkikäteen muuttamaan. Kortin painatuksessa ja postituksessa kestää yhteensä noin 2 viikkoa.

Minulla on kaksi opinto-oikeutta. Miten saan tilattua opiskelijakortin haluamalleni tutkinnolle?

Vaihda profiilisi tietoihin se oppilaitos, minkä tiedoilla haluat korttisi tilata ja tee tilaus sitten. Oppilaitoksen vaihtaminen onnistuu kirjauduttuasi menemällä profiiliisi ja klikkaamalla “Opiskelijajärjestön jäsenyys”.

Nimeni tai opiskelupaikkani on vaihtunut. Täytyykö minun tilata uusi kortti?

Jos haluat käyttää muovista opiskelijatunnistetta, kannattaa tilata uusi opiskelijakortti. Opiskelija voi joskus joutua varmentamaan henkilöllisyytensä esimerkiksi passilla ja tietojen on silloin täsmättävä. Etenkin ISIC-yhdistelmäkorteissa ulkomailla vanha nimi kortissa voi aiheuttaa ongelmia. Kaikki opiskelijajärjestöt eivät anna uusia lukuvuositarroja kortteihin, joissa on vanha nimi tai vanha opiskelupaikka.

Ilmoitathan nimen vaihtuessa uuden nimesi ensin yliopistollesi/opiskelijakunnallesi.

Tarkistathan, että uusi nimi/koulu on päivittynyt verkkopalveluun "Omat tiedot"-sivulle ennen kortin tilaamista! Jos palvelussa näkyy yhä väärä nimi, päivitä uudet tiedot profiiliisi "Omat tiedot"-sivulta.

Muovisessa opiskelijakortissani ei näy koko nimeäni vaan se on katkennut keskeltä. Voinko silti käyttää korttia?

Nimen katkeaminen johtuu siitä, että nimitieto on ollut liian pitkä kyseiseen kenttään. Sen ei pitäisi onneksi haitata kortin käyttöä mitenkään, ja voit käyttää korttia normaalisti! :)

Muovinen opiskelijakortti on hukkunut – mitä teen?

Jos sinulla oli...

  1. Danske Bankin tarjoama opiskelijakortti maksuominaisuudella, voit tilata uuden kortin Danske Bankin verkkopankissa, mobiilissa ja tabletissa. Muista myös sulkea korttisi verkkopankissa tai soittamalla numeroon 0200 2585 (24/7).
  2. Opiskelijakortti Aktia Walletin/Elisa Lompakon maksuominaisuudella, muista sulkea kortti soittamalla numeroon 0800 0 2477. Valitettavasti näitä opiskelijakortteja ei korvata, joten jos haluat uuden muovisen opiskelijakortin, voit tilata sen normaalisti sivuiltamme.
  3. Opiskelijakortti ilman maksuominaisuutta, voit tilata normaalisti uuden opiskelijakortin sivuiltamme. Valitettavasti näitä opiskelijakortteja ei korvata.

Mikä on lukuvuositarra ja miten saan sen?
Lukuvuositarra on todiste opiskelijajärjestön jäsenyydestä ja läsnäolosta. Sinun ei tarvitse hankkia joka vuosi uutta opiskelijakorttia, vaan voimassaoleva lukuvuositarra kortissa riittää opiskelijaetujen saamiseen. Lukuvuositarroihin liittyvissä asioissa kannattaa ensisijaisesti olla yhteydessä omaan opiskelijajärjestöön, sillä he hoitavat kaikki tarroihin liittyvät asiat!

Danske Bankin opiskelijakortti maksuominaisuudella

Tilausehdot

Seuraavat ehdot pätevät opiskelijakortin ostamiseen, ellei toisin säädetty Suomen laissa:

Hinnat ja maksaminen

  • Kaikki hinnat sisältävät ALV:n. Maksu tulee suorittaa kokonaisuudessaan ennen kuin opiskelijakortti valmistetaan ja lähetetään tilaajalle postissa. Maksun voi suorittaa yleisimmillä maksukorteilla. 

Kortin valmistaminen ja toimitus

  • Kaikki opiskelijakortit tuotetaan ja lähetetään vasta, kun maksu on suoritettu kokonaisuudessaan. Toimitus on mahdollinen ainoastaan Suomeen ja vain standardilla postitoimituksella (2. luokan posti). Varmistathan, että Postilla on nykyinen osoitteesi tiedossa ja sinulla on nimesi postiluukussa. Muuten Posti ei välttämättä toimita korttitilauksia perille. 

Tilauksen peruutus- ja palautusoikeus

  • Opiskelijakortin tilauksen peruminen ei ole mahdollista, ellei tilausta keskeytetä ennen maksua. Opiskelijakortin tilauksen peruuttamisessa sovelletaan Suomen kuluttajansuojalakia.


Kuka voi tilata Danske Bankin opiskelijakortin maksuominaisuudella?

Kortin voi tilata korkeakouluopiskelija, jonka opiskelijajärjestö on kanssamme yhteistyössä (linkki: frank.fi/opiskelijajarjestot). Jotta voit tehdä tilauksen kokonaan verkossa, sinulla tulee olla voimassa oleva suomalainen passi tai henkilökortti (ajokortti tai oleskelulupakortti ei kelpaa), ymmärrät suomea tai ruotsia sekä pankkisi on sopinut Tupas-tunnistautumisesta. Mikäli sinulla herää kysymyksiä Danske Bankin opiskelijakortista maksuominaisuudella, voit ottaa yhteyttä Danske Bankin opiskelijoille suunnattuun asiakaspalveluun puhelimitse: 0200 25884 (ma-pe 8-20) tai chatissa Frankin ja Dansken sivuilla. Opiskelijakorttia ei ole mahdollista tilata, jos olet Dansken private banking -asiakas.

Haluan muovisen opiskelijakortin maksuominaisuudella. Tuleeko minusta automaattisesti Danske Bankin asiakas?

Jos et ole jo valmiiksi Danske Bankin asiakas, sinusta tulee tilauksen yhteydessä asiakas. Jos sinulla on voimassaoleva suomalainen passi tai henkilökortti (ajokortti ei kelpaa), ymmärrät suomea tai ruotsia sekä pankkisi on sopinut Tupas-tunnistautumisesta, voit liittyä asiakkaaksi kokonaan verkossa. 

Kortin tilaajana saat Danske Bankin Silver-palvelupaketin veloituksetta opiskelujesi ajaksi iästä riippumatta  ja valmistumisen jälkeen 28-vuotiaaksi saakka, eli kortti ja asiakkuus eivät maksa sinulle opiskeluaikana mitään. Lisätietoa asiakkaaksi tulemisesta ja pankkipalveluista löydät Danske Bankin sivuilta.

Jos et halua liittyä Danske Bankin asiakkaaksi, voit tilata pelkän muovikortin ilman maksuominaisuutta hintaan 25€ (sis. toimituskulut).

Voinko tilata opiskelijakortin maksuominaisuudella minkä tahansa kotimaisen pankin pankkitunnuksilla?

Voit tilata opiskelijakortin maksuominaisuudella Danske Bankin, Nordean, Osuuspankin, S-pankin, Aktian, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Oma Säästöpankin ja POP Pankin tunnuksilla verkossa ilman konttorikäyntiä.

Olin tekemässä tilausta opiskelijakortista maksuominaisuudella, mutta Danske Bankin sivuilla yhteyteni katkesi teknisen virheen takia. Tilaus jäi kesken. Miten toimia?

Pahoittelut, että tilauksessa oli ongelmia! Jatkaaksesi tilausta kirjaudu uudelleen Frankin palveluun ja klikkaa itsesi etusivulta Mastercard Debit -kortin tilausputkeen. Valitse vaihtoehto, että haluat jatkaa olemassaolevaa tilausta, niin Frankin palvelu ohjaa sinut uudelleen Danske Bankin sivuille. Pääset jatkamaan olemassaolevaa tilausta tunnistautumalla omilla pankkitunnuksillasi. Koita aina ensisijaisesti viimeistellä aloittamasi tilaus!

Jos tilauksen viimeistely ei siltikään tahdo onnistua, ota yhteys Danske Bankin opiskelijoille suunnattuun asiakaspalvelunumeroon 0200 25884 (ma-pe 8-20) tai chattaa tilauksen yhteydessä verkkopankissa. Toivottavasti tilauksesi onnistuu!

Maksoin jo kortista mutta tilaus epäonnistui. Miksi näin kävi ja mitä voin tehdä?

Tilaus on saattanut epäonnistua esimerkiksi jos passisi/henkilökorttisi ei ole voimassa tai tietoteknisen virheen vuoksi. Jos tilaus on jäänyt kesken Dansken puolella, otathan yhteyttä Danske Bankin asiakaspalveluun 0200 25884 (ma-pe 8-20) tai chattaa tilauksen yhteydessä verkkopankissa. Jos passi/henkilökortti ei ole voimassa, voit viedä tilauksen loppuun varamalla ajan konttoriin. 

Emme tee palautusta maksuista, jos sinulla on mahdollisuus jatkaa tilausta. Huomioithan että maksua ei myöskään palauteta tilanteissa, joissa päätät maksun suoritettuasi että et halua pankin asiakkaaksi tai viedä aloitettua tilausta loppuun.

Yritän tilata opiskelijakorttia maksuominaisuudella. Tilauksessa näkyy kuitenkin väärä toimitusosoite. Miten muutan osoitteen?

Toimitusosoite tulee suoraan Väestörekisterikeskuksen tietokannasta. Jos osoite on väärä, käythän ilmoittamassa uuden osoitteesi Väestörekisterikeskukselle (linkki: www.posti.fi/muuttoilmoitus/) ja jatkat tilausta vasta sen jälkeen.

Tilaamani opiskelijakortti maksuominaisuudella ei ole tullut perille 2–3 viikossa. Mitä tehdä?

Pahoittelut, että kortti ei jostain syystä ole löytänyt perille! Tarkistathan, että Väestörekisterikeskuksella on oikea osoitetietosi (linkki: verkkopalvelu.vrk.fi/Omat/Etusivu.aspx). Jos osoitetieto on virheellinen, ilmoitathan siitä muuttoilmoituksella (linkki: www.posti.fi/muuttoilmoitus/). Sen jälkeen voit tilata uuden kortin Danske Bankin verkkopankissa, mobiilissa ja tabletissa.

Mitä muovisessa opiskelijakortissani lukeva vanhentumiskuukausi tarkoittaa? Täytyykö minun tilata uusi kortti?

Kortissa lukeva vanhentumispäivämäärä tarkoittaa vain korttisi maksuominaisuuden vanhenemista. Jos korttisi on tilattu ennen syksyä 2017 on sinulla Aktian tarjoama opiskelijakortti maksuominaisuudella. Aktia ei kuitenkaan enää tarjoa maksukortteja, joissa on myös opiskelijakortti samassa. Jos haluat, että opiskelijakortissasi on jatkossakin maksuominaisuus, sinun kannattaa tilata meiltä uusi opiskelijakortti, jonka maksuominaisuuden tarjoaa Danske Bank!

Jos et koe maksuominaisuutta tarpeelliseksi, sinun ei tarvitse huolehtia vanhentumiskuukaudesta. Voit käyttää korttia normaalisti opiskelijakorttina: mahdollinen ISIC-ominaisuus on voimassa 5 vuotta ja normaali opiskelijastatus opintojesi loppuun asti voimassaolevalla lukuvuositarralla.

Kenelle Frank on?

Ketkä voivat rekisteröityä Frankin palveluun?

Frankin palvelua voivat käyttää ja siihen rekisteröityä kaikki Suomessa opiskelevat toisen ja korkea-asteen opiskelijat. Opiskelun tulee olla päätoimista ja johtaa tutkintoon.

Korkea-asteen opiskelijoiden tulee myös olla ilmoittautuneita läsnäolevaksi kuluvalle lukukaudelle rekisteröityäkseen palveluun.

Ammattikorkeakouluopiskelijat
Kaikkien Suomen ammattikorkeakoulujen opiskelijat voivat käyttää Frankin palvelua ilmaiseksi.


Katso lista Suomen ammattikorkeakouluista.

Jos opiskelet joko Poliisiammattikorkeakoulussa tai Högskolan på Ålandissa, liity lisäksi oman opiskelijakuntasi jäseneksi saadaksesi palvelumme käyttöön. Muussa tapauksessa voit rekisteröityä Frankin käyttäjäksi käyttäen muuta varmennusta.

Yliopisto-opiskelijat
Kaikkien Suomen yliopistojen kandidaatti- tai maisteriopiskelijat voivat käyttää Frankin palvelua ilmaiseksi.


Katso lista Suomen yliopistoista.

Yliopiston jatko-opiskelija:
Liity lisäksi oman ylioppilaskuntasi jäseneksi, jos opiskelet jossain seuraavista yliopistoista: Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Lapin yliopisto, Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto, Svenska Handelshögskolan, Taideyliopisto, Turun yliopisto, Åbo Akademi.


Toisen asteen opiskelijat
Saadaksesi Frankin palvelun käyttöön, sinun tulee olla oman opiskelijajärjestösi jäsen ja päätoiminen opiskelija suomalaisessa lukiossa tai ammatillisessa oppilaitoksessa. Voit liittyä oman järjestön jäseneksi alta:


SAKKI 
- Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto
SLL 
- Suomen Lukiolaisten Liitto
FSS 
- Finlands Svenska Skolungdomsförbund

Frank suosittelee aina opiskelijaa liittymään opiskelijajärjestönsä jäseneksi.

Kuka ei voi käyttää Frankin palvelua? 

Avoimen korkeakoulun tai kansanopiston opiskelijat: Valitettavasti avoimen väylän korkeakouluopintoja tai kansanopistossa opintoja suorittavat eivät ole oikeutettuja opiskelijakorttiin. Avoin korkeakouluopiskelu/kansanopisto opiskelu on sivutoimista ja yleissivistävää opiskelua eikä ko. opintoja suorittavilla opiskelijoilla ole tutkinnonsuoritusoikeutta – siksi järjestelmämme ei tunnista sinua opiskelijaksi eikä opiskelijastatuksen vahvistaminen valitettavasti onnistu.

Palvelun käyttöehdot

Näet käyttöehtomme ja tietosuojakäytännöt täältä: frank.fi/tietosuoja/ 

Vinkkejä ajankohtaisiin pulmiin

Etkö pääse sisään tunnuksillasi? Kyse voi olla siitä, että Frankin digitaalinen opiskelijapalvelu uudistui kokonaan heinäkuussa 2018. Päivityksen myötä Frank App sekä selaimella käytettävä verkkopalveluversio on yhtä ja samaa palvelua. Yksi palvelu, yhdet käyttäjätunnukset, kaikki suosituimmat ominaisuudet!

Jos sinulla on ongelmia uuden Frank Appin kanssa, tarkista löytäisitkö apua ongelmiisi täältä tai alempaa tältä sivulta muista usein kysytyistä kysymyksistä. Mikäli ongelmasi ei ole mikään näistä, otathan meihin yhteyttä info@frank.fi, kiitos.

Rekisteröityminen palveluun

Opiskelijastatuksen varmentaminen ei onnistu. Mistä tämä johtuu?

Jos opiskelijajärjestösi tekee kanssamme yhteistyötä (tarkista täältä: frank.fi/opiskelijajarjestot):

  • Opiskelijajärjestösi jäsenyys ei ole voimassa (olet valmistunut tai opiskeluoikeutesi on loppunut) tai tietojasi ei ole vielä saatu opiskelijarekisteriimme. Sinun tulee olla yhteyksissä omaan opiskelijajärjestöön ja varmistaa, että jäsenyytesi on voimassa. Mikäli jäsenyys ei ole voimassa, voit ostaa jäsenyyden järjestösi kautta. Jos et ole varma, koskeeko tämä sinua, katso lista yhteistyöjärjestöistä täältä: frank.fi/opiskelijajarjestot
  • Et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kuluvalle lukukaudelle. Saamme tiedot opiskelijarekisteriin lukukauden alkaessa joko elokuussa tai tammikuussa.
  • Tiedonsiirrossa on viiveitä oppilaitoksesi/opiskelijajärjestösi puolelta. Joskus ongelmia ilmenee tietotekniikan kanssa, ja tietosi eivät siirry rekisteriimme, vaikka olisitkin läsnäolevana ja maksanut opiskelijajärjestösi jäsenmaksun. Tiedonsiirrossa kestää usein muutamia arkipäiviä, joten olethan kärsivällinen.

Jos rekisteröityminen ei onnistu henkilötunnuksella, kokeile omalla opiskelijanumerollasi!

Oma Opintopolku -palvelun kautta statuksen vahvistavat:

  • Et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kuluvalle lukukaudelle tai läsnäolotieto ei ole päivittynyt Opintopolun tietoihin
  • Opinto-oikeutesi ei ole voimassa. Syksyllä aloittavat voivat varmentaa opiskelijastatuksen elokuussa ja keväällä tammikuussa. Valmistuneet eivät pysty varmentamaan opiskelijastatustaan, sillä Frank App varmistaa opiskelijastatuksen reaaliajassa Oma Opintopolku-linkistä. 
  • Opintopolku -linkkisi on vanhentunut tai siinä on näppäilyvirhe. Voit päivittää linkin profiilissasi Lisää koulutus -kohdasta.
  • Linkkiin ei ole liitetty oikeita opintotietoja. Tarkista, että olet luonut linkin kuvaohjeiden mukaisesti: (kuvaohjeet: frank.fi/omaopintopolku)

Olen rekisteröitynyt Frankin verkkosivuille aikaisemmin tai käyttänyt Frankia aiemmin, mutta en silti pysty kirjautumaan vanhalla tunnuksellani. Mitä teen?

Voi olla, että kokeilet silti kirjautumista väärällä tunnuksella. Kokeile rekisteröinnin sijaan kirjautua sisään ja varmista, että sähköposti on tismalleen sama kuin millä olet rekisteröitynyt. Voit kokeilla eri sähköpostejasi kirjautumiseen. Mikäli et muista tunnustasi, voit lähettää viestin osoitteeseen info@frank.fi (muista liittää viestiin syntymäpäiväsi ja opiskelupaikkasi).

Frank App ja Frankin verkkopalvelu uudistuivat heinäkuussa 2018 siten, että niistä tuli yksi ja sama palvelu. Valitettavasti vanhat rekisteröitymistiedot eivät siirtyneet uuteen palveluun. Mikäli olet rekisteröitynyt palveluun ennen tätä, se tarkoittaa että olet käyttänyt vanhaa palveluamme ja sinun tulee rekisteröityä palveluun uudestaan. 

Mikäli olet rekisteröitynyt syksyn 2017 jälkeen Frankin vanhoille verkkosivuille, sinulla on jo olemassa tunnukset, joilla sinun tulee kirjautua Frank Appiin. Mikäli sinulla on ongelmia kirjautumisessa olemassa olevilla tunnuksilla, katso alta apua tällaiseen tilanteeseen. Jos et ole ikinä käyttänyt muuta versiota palvelustamme kuin Frank Appia, sinun tulee rekisteröityä Frank App sovelluksen nykyiseen versioon uudestaan.

Puhelinnumeron varmentamisessa esiintyy virhe. Puhelinnumero on kuitenkin oikein ja kirjoitettu muotoon +358.

Puhelinnumeron varmennuksessa on luultavasti jokin väliaikainen häiriö, joka voi johtua muun muassa operaattorista tai siitä varmennusta yritetään ulkomailla. Ei hätää - voit suorittaa rekisteröitymisen loppuun myös ilman varmennusta, eikä puhelinnumero ole muutenkaan pakollinen tieto. Hyppää tällöin verifioinnin yli viimeisen kentän kohdalla tai vaihtoehtoisesti käynnistä sovellus uudelleen.

Voit halutessasi kokeilla varmentaa numerosi myöhemmin sovelluksessa tai selaimessa osoitteessa student.frank.fi Jos ongelma jatkuu ole yhteydessä info@frank.fi ja voimme lisätä numeron profiiliisi! 

Fabianinkatu 28
00100 Helsinki

info@frank.fi

© Frank Students 2020

Instagram | Frank Students
Facebook | Frank Students
Twitter | Frank Students
YouTube | Frank Students

Fabianinkatu 28
00100 Helsinki

 ISIC

  • Mikä ISIC on?
  • Miten aktivoin ISIC-korttini?

 MobilePay

 Muovinen opiskelijakortti

  • Tilausehdot
  • Lukuvuositarra

 Danske Bankin opiskelijakortti maksuominaisuudella

  • Tilausehdot


 Frank Appin käyttö ja digitaalinen opiskelijakortti

  • Väärä tunnus
  • Salasana
  • Sovellus on kirjannut käyttäjän ulos

 Rekisteröityminen palveluun

  • Tunnistautuminen opiskelijaksi
  • Tietojani ei löydy

Kenelle Frank on?

  • Kuka voi käyttää palvelua?
  • Käyttöehdot


Saitko jonkin näistä ilmoituksista?

“Emme pystyneet hakemaan tietojasi”

Opintopolku-linkissä on jokin virhe; linkkiin ei ole liitetty oikeita tietoja tai tiedoissasi ei ole esim. läsnäolotietoa. Tarkista ensin että olet luonut linkin kuvaohjeiden mukaisesti (linkki kuvaohjeisiin: frank.fi/omaopintopolku) ja jakanut mukaan vain aktiiviset opintotiedot. Linkistä avautuu opintotietosi, jossa tulisi lukea seuraavaa: nimi, syntymäpäivä, oppilaitos ja tutkinto, opinto-oikeuden voimassaolo sekä Lisätiedot-valikosta läsnäolotiedot. Jos tiedoissa on puutteita, ota ensin yhteys omaan oppilaitokseen. Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä myös Opintopolkuun koski@opintopolku.fi

“Antamillasi tiedoilla on jo rekisteröidytty”

Olet jo rekisteröitynyt palveluumme toisella tunnuksella, johon on liitetty henkilötietosi. Palveluun voi rekisteröityä yksillä henkilötiedoilla vain kerran, jonka vuoksi olet saanut kyseisen viestin. Kokeile kirjautua sisään toisella tunnuksella (esim. koulusähköpostin toisella kirjoitusasulla tai muulla sähköpostilla). Mikäli et muista alkuperäistä tunnusta, voit laittaa meille viestiä osoitteeseen info@frank.fi. Jotta löydämme alkuperäisen tunnuksen, sinun tulee laittaa viestiin mukaan syntymäpäiväsi, koko nimesi ja oppilaitoksesi.

“Lähetetyt tiedot eivät ole oikeita”

Olet kirjautuessasi kirjoittanut salasanasi tai sähköpostiosoitteesi väärin. Kokeilethan kirjautumista niillä tunnuksilla, joilla olet alunperin rekisteröitynyt palveluumme. Sähköpostiosoitteesi täytyy kirjautuessasi olla täysin samassa muodossa kuin rekisteröityessäsi (välimerkit ja isot ja pienet kirjaimet huomioiden).
Mikäli et muista salasanaasi, voit palauttaa sen klikkaamalla "Unohtuiko salasana?" -linkkiä.  Jos et muista alkuperäistä tunnustasi, voit olla yhteydessä 
info@frank.fi, jolloin tarkistamme sen puolestasi. Muista laittaa viestiin mukaan syntymäaikasi ja koko nimesi tunnuksen löytämiseksi.

Appi jumiutui lataus-näkymään (loading spinner)

Kokeile 1) sulkea ja käynnistää sovellus uudestaan, 2) varmista että sinulla on viimeisin versio Frank Appista käytössäsi ja tarvittaessa lataa uudempi versio ennen appin avaamista uudelleen, 3) tarkista, että puhelimesi on verkkoyhteydessä. Mikäli mikään näistä ei auta, voit laittaa viestiä info@frank.fi

En pysty aktivoimaan digitaalista opiskelijakorttiani, sovellus vain sanoo että “Jokin meni vikaan”. Mitäköhän tämä jokin mahtaa olla?

Tähän voi olla monia syitä, kuten:

Yhteistyöjärjestöt:

  • Opiskelijajärjestösi jäsenyys ei ole voimassa: Sinun tulee olla yhteyksissä omaan opiskelijajärjestöön ja varmistaa, että jäsenyytesi on voimassa. Mikäli jäsenyys ei ole voimassa, voit ostaa jäsenyyden järjestösi kautta. Jos et ole varma, koskeeko tämä sinua, katso lista yhteistyöjärjestöistä täältä: frank.fi/opiskelijajarjestot

  • Jäsenyys ei ole ehtinyt päivittyä: Jos olet vasta maksanut jäsenyyden, sen päivittymisessä kestää muutamia päiviä, minkä aikana opiskelijastatuksen varmentaminen ei vielä toimi. Kannattaa odottaa hetki ja kokeilla uudestaan.

  • Et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kuluvalle lukukaudelle tai läsnäolotieto ei ole vielä päivittynyt meille

  • Opiskeluoikeutesi on loppunut (esim. olet valmistunut): Frankin verkkopalvelu varmistaa opiskelijastatuksen reaaliajassa. Koska opinto-oikeutesi on loppunut, opiskelijavarmennuksesi ei sen takia toimi.

  • Syöttämissäsi tiedoissa on kirjoitusvirhe

  • Opiskelijajärjestösi rekisterissä ei lue sinun henkilöturvatunnuksesi loppuosaa

    • Lukiolaiset: Voit lisätä hetusi rekisteriin itse osoitteessa voltage.sebacon.net/lukiohetu. Tiedon päivittymisessä voi kestää pari päivää.

    • Ammattioppilaitoksen, ammattikorkeakoulun tai yliopiston opiskelijat: Ota yhteyttä omaan opiskelijajärjestöön ja pyydä heitä lisäämään hetun loppuosa rekisteriin/tsekkaamaan, että se on oikea. Tiedon päivittymisessä voi kestää pari päivää.

Oma Opintopolku -palvelu:

  • Et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kuluvalle lukukaudelle tai läsnäolotieto ei ole päivittynyt Opintopolun tietoihin

  • Opiskeluoikeutesi on loppunut (esim. olet valmistunut): Frank App varmistaa opiskelijastatuksen reaaliajassa Oma Opintopolku-linkistä. Koska opinto-oikeutesi on loppunut, ei opintotietokaan ole aktiivinen.

  • Syöttämissäsi tiedoissa on kirjoitusvirhe

  • Opintopolku -linkkisi on vanhentunut: tarkistathan että linkissä näkyy oikeat ja aktiiviset opintotiedot. Päivitä linkki tarvittaessa (linkki kuvaohjeisiin: frank.fi/omaopintopolku)

  • Et ole jakanut opintotietojasi oikein (jaa koko tutkinto), katso lisää kuvaohjeista: frank.fi/omaopintopolku

Jos rekisteröityminen ei onnistu henkilötunnuksella, kokeile omalla opiskelijanumerollasi!

Alennukset

Mitä kaikkia etuja digitaalisella opiskelijakortilla saa?

Digitaalisella opiskelijakortilla saat kaikki samat opiskelijaedut kuin muovisella opiskelijakortilla mm. VR:ltä ja joukkoliikenteestä. Digitaalisen opiskelijakortin tiedot päivittyvät automaattisesti opiskelijarekisteristä tai Oma Opintopolku-palvelusta! Ei vuositarrojen hakua ja sen käyttöönotto vie alle minuutin. Digitaalinen opiskelijakortti on veloitukseton. Digitaalisen opiskelijakorttisi löydät ilmaisesta Frank App sovelluksesta.

Huomioithan kuitenkin, että lopulta palveluntarjoajat päättävät itse siitä, millä perusteilla alennuksen myöntävät. Jos kohdallesi osuu palveluntarjoaja joka ei myönnä sinulle alennusta digitaalisella opiskelijakortilla, ilmoitathan siitä meille info@frank.fi.

Miksi edut eivät lataudu Frankin verkkopalvelussa?

Sinulla on todennäköisesti selaimessa jokin adblocker päällä, joka estää etujen latautumisen. Kannattaa siis ottaa se pois päältä meidän sivuilla vierailun ajaksi.

Etukoodi ei toimi, mitä teen? 

Tarkistathan että sinulla ei ole adblockeria tai vpn:ää päällä selaimessa. Voit myös kokeilla edun hyödyntämistä incognito-selaimella! Tarkista että koodiin ei ole tullut vahingossa ylimääräistä väliä ja että tuote/palvelu johon koodia käytät, kuuluu tarjouksen piiriin. Edun ehdoissa kerrotaan mihin etua voi käyttää ja mihin ei. Myös eduntarjoajan sivuilla saatetaan kertoa, jos tuotteeseen/palveluun ei voi käyttää alennuskoodia. Mikäli koodi ei lähde toimimaan, laitathan meille viestiä info@frank.fi!

Haluan ehdottaa uutta etua Frankille, miten se onnistuu?

Voit lähettää ehdotuksesi osoitteeseen info@frank.fi. Haluamme kehittää palveluamme jatkuvasti ja teidän ehdotuksenne ovat meille arvokkaita! 

Omien tietojen muutokset 

Nimeni on muuttunut, miten saan muutettua sen digitaalisen opiskelijakorttiini? 

Olethan päivittänyt nimen oman oppilaitoksen opiskelijapalveluhin sekä opiskelijajärjestöllesi? Saamme opiskelijan tiedot oppilaitoksilta tai opiskelijajärjestöiltä, eli kun tieto on päivitetty, se lähetetään opiskelijarekisteriimme. Muutoksen jälkeen tiedonsiirrossa kestää muutama päivä. Nimi päivittyy tämän jälkeen digitaaliseen opiskelijakorttiisi. Voit tarvittaessa kokeilla onko tieto jo päivittynyt klikkaamalla “Päivitä tiedot” profiilissasi.

Miten saan uuden koulutukseni tiedot näkyviin digitaaliseen opiskelijakorttiin?

Saat uuden koulutuksesi tiedot näkyviin menemällä profiiliisi ja klikkaamalla “Lisää koulutus” painiketta. Seuraamalla palvelun antamia ohjeita tarkkaan uuden koulutuksesi tiedot pitäisi näkyä digikortissasi heti. Mikäli ongelmia ilmenee, saattaa olla, että tietosi uudesta koulutuksesta ei ole ehtinyt vielä siirtymään järjestelmäämme koulultasi tai opiskelijajärjestöltäsi. Tietojen siirrossa kestää usein muutama päivä läsnäoloilmoituksen ja opiskelijajärjestön jäsenmaksun maksamisen jälkeen. Mikäli vahvistat opiskelijastatuksesi Oma Opintopolku -palvelun kautta, pidäthän huolen, että olet luonut linkin kuvaohjeiden mukaisesti (kuvaohjeet: frank.fi/omaopintopolku).

Minulla on kaksi opinto-oikeutta. Miten saan tilattua opiskelijakortin haluamalleni tutkinnolle?

Vaihda tiedoistasi sovelluksesta se oppilaitos, minkä tiedoilla haluat korttisi tilata ja tee tilaus sitten. Tämä onnistuu kohdasta “Opiskelijajärjestön jäsenyys”.

Opiskelijastatuksen voimassaolo

Sovellus väittää yhtäkkiä, että opiskelijastatukseni ei ole enää voimassa. Mistä on kyse? 

Opinto-oikeutesi on päättynyt tai opiskelijarekisterin tiedoissa on tapahtunut jokin muu muutos. Jos opinto-oikeutesi on loppunut esim. valmistumisen myötä, et valitettavasti pysty jatkamaan digitaalisen opiskelijakortin käyttöä. Digitaalinen opiskelijakortti toimii vielä yhden kuukauden sen jälkeen kun tietosi ovat poistuneet opiskelijarekisteristä.

Frank App varmistaa opiskelijastatuksen reaaliajassa järjestelmästä, johon tiedot tulevat suoraan yliopistoilta tai opiskelijakunnilta. Koska opinto-oikeutesi on loppunut, tietojasi ei enää lähetetä sinne eikä opiskelijavarmennuksesi sen takia toimi. Voit kuitenkin käyttää ennen opinto-oikeutesi päättymistä hankittua voimassaolevaa muovista opiskelijakorttiasi tai koululta pyydettyä opiskelijatodistusta jäsenyyskauden loppuun asti.

Jos opinto-oikeutesi tai jäsenyytesi ei ole päättynyt, olethan yhteyksissä omaan opiskelijajärjestöösi selvittääksesi muutokset rekisterissä.

Oma Opintopolku-palvelu: Varmista että jakamasi Opintopolku-linkki on aktiivinen ja että sen päättymispäivä ei ole vanhentunut!

Valmistun kesken lukuvuoden. Kuinka kauan digitaalinen opiskelijakortti toimii valmistumiseni jälkeen?

Frank App varmistaa opiskelijastatuksen reaaliajassa järjestelmästä, johon tiedot tulevat suoraan oppilaitoksilta tai opiskelijakunnilta. Valmistumisen jälkeen tietojasi ei enää lähetetä järjestelmäämme ja digitaalinen opiskelijakorttisi lakkaa toimimasta 1 kuukauden jälkeen siitä, kun oppilaitoksesi tai opiskelijakuntasi on poistanut tietosi järjestelmästämme.

Miksi digitaalinen opiskelijakortti näyttää voimassaoloajaksi elokuun tai tammikuun loppua, vaikka olen maksanut koko lukuvuoden jäsenyyden?

Tämä voi johtua siitä, että olemme tarkistaneet opiskelijastatuksesi opiskelijajärjestösi meille lähettämistä tiedoista. Jos opiskelijajärjestösi lähettää tiedot vain kuluvasta lukukaudesta, digikortti näyttää sillä hetkellä vain aktiivisen lukukauden (syys- tai kevät-) tiedot, vaikka olisitkin maksanut koko lukuvuoden jäsenyyden. Tällöin syksyn lukukausi ja uusi voimassaoloaika päivittyvät sovellukseen elokuun alkupuolella ja kevätlukukausi tammikuun alussa.

Miksi voimassaolo ei päivity lukukauden vaihtuessa?

Joko tietojasi ei ole vielä saatu opiskelijarekisteriimme opiskelijajärjestöltäsi tai oppilaitokseltasi tai sitten palvelu ei ole ehtinyt vielä hakemaan päivitettyjä tietoja rekisteristä. Voit kokeilla päivittää voimassaolon klikkaamalla profiilissa “Päivitä tiedot”, jolloin palvelu hakee tietosi opiskelijarekisteristä.


Oma Opintopolku-palvelu: Tarkistathan että läsnäolotietosi ovat päivittyneet Opintopolkuun ja että jaettu linkki on voimassa.

Opiskelijakortin kuva

Miksi minun pitää lisätä profiilikuva rekisteröitymisen yhteydessä?

Kuva lisätään opiskelijakortin luomista ja tilausta varten. Kun kuva on lisätty rekisteröitymisvaiheessa, voit samantien käyttää digitaalista opiskelijakorttiasi. Profiilikuva täytyy lisätä myös muovisen opiskelijakortin tilausta varten, joten kuvan lisääminen rekisteröityessä nopeuttaa muovisen kortin tilaamista myöhemmin. Kuvaa ei ole kuitenkaan pakko lisätä heti, vaan sen voi halutessaan lisätä myöhemmin. Jos et halua opiskelijakorttia, kuva ei ole pakollinen.

En saa ladattua kuvaa. Mistä se johtuu? 

Useimmiten ongelmana on joko se, että kuva ei täytä opiskelijakortin kuvan kriteereitä tai kuuden kuukauden kuvanvaihtoaika ei ole vielä täyttynyt. Opiskelijakortin kuvan kriteerit löydät alla olevasta kysymyksestä. Mikäli olet vaihtanut kuvan viimeksi alle kuusi kuukautta sitten, et pysty vaihtamaan kuvaasi vielä. Kuvanvaihto onnistuu vain kerran kuudessa kuukaudessa (kerran lukukaudessa) sillä kyseessä on virallinen opiskelijatunniste.

Mikäli et ole tunnistettavissa kuvasta eikä kuuden kuukauden kuvanvaihtoaika ole vielä täyttynyt, voit lähettää kuvanvaihtopyynnön profiilistasi täyttämällä lomakkeen. Kuvanvaihtopyyntöösi vastataan muutaman päivän sisällä.

Haluaisin vaihtaa kuvan digitaaliseen opiskelijakorttiini. Miten vaihdan kuvan? 

Väärinkäytösten estämiseksi kuvan voi vaihtaa vain kerran lukukaudessa (6 kuukauden välein). Mikäli kuvasi ei täytä vaatimuksia ja se haittaa digitaalisen opiskelijakortin käyttämistä, voit pyytää oikeutta kuvan vaihtamiseen profiilistasi.

Mitkä ovat opiskelijakortin kuvan kriteerit? 

Onko sinulla kuvassa aurinkolasit, hattu, paksusankaiset silmälasit, erikoista taustaa tai vaikka kaveri tai kissa mukana kuvassa? Automaattinen kasvojentunnistus herjaa näistä. Kuvan on oltava 

  • taustaltaan neutraali
  • passikuvaa muistuttava
  • värillinen
  • neliön muotoinen (min. 300x300 pikseliä) 
  • kohtisuoraa kasvoihin nähden otettu kasvokuva

Hyvälaatuinen selfie käy, mikäli siinä näkyy selkeästi kasvosi kokonaisuudessaan. Varmista erityisesti, ettei kuvasi resoluutio ole liian suuri. Koko 300x300 on sopiva, kuten yllä mainittu.

Profiilikuva painetaan muoviseen opiskelijakorttiisi, joten jos lataat asiattoman kuvan, joudut korvaamaan oman korttisi uudelleentilaukseen liittyvät kulut. Korttisi ei silloin myöskään kelpaa opiskelijatunnisteena, eli se on hyödytön.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Tavoitat asiakaspalvelumme arkisin sähköpostitse osoitteessa info@frank.fi

Laita viestiisi koko nimesi, syntymäpäiväsi sekä oppilaitoksesi asian käsittelyn nopeuttamiseksi! Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian, noin 1-2 arkipäivässä.

 Opiskelijakortin kuva

 Opiskelijastatuksen voimassaolo

  • Valmistuminen
  • Uusi lukukausi

 Omien tietojen muutokset

  • Koulun vaihtuminen
  • Nimimuutokset

 Opiskelija-alennukset

 Saitko jonkin näistä ilmoituksista?

  • “Emme pystyneet hakemaan tietojasi”
  • “Antamillasi tiedoilla on jo rekisteröidytty”
  • “Lähetetyt tiedot eivät ole oikeita”
Takaisin ylös